De algemeen directeur geeft jaarlijks aan de bestuursorganen terugkoppeling (van de voortgangsinitiatieven op het vlak van de verschillende actieplannen) in het kader van organisatiebeheersing.
Sinds het vorige rapportagemoment is er verder uitvoering gegeven aan verbeteracties die nog open stonden èn is de in 2021 opgestarte zelfevaluatie op organisatieniveau afgerond. De belangrijkste aandachtspunten zijn opgenomen in een verbetertraject 2022-2023, dat ondertussen grotendeels in uitvoering is.
Het in 2021 in de organisatie uitgerolde digitaal organisatiehandboek (intranet), waar aan de hand van diezelfde tien organisatiethema's, de al beschikbare belangrijke management en ondersteunende processen zijn samengebracht, is hernieuwd geactualiseerd en verder uitgebouwd. In het tekstrapport is aangeduid (met !) welke procedures en afspraken (voor het eerst) in het digitaal organisatiehandboek zijn opgenomen.
DLB, art. 217 tot en met art. 220.
Kennisname van de jaarlijkse terugkoppeling van de algemeen directeur in kader van organisatiebeheersing aan de hand van het opvolgingsdocument Organisatiebeheersing - Jaarlijkse rapportering, juni 2022 ('2022_organisatiebeheersing_jaarlijkse rapportering_raden'). De rapportering volgt de tien thema's uit de leidraad organisatiebeheersing van Audit Vlaanderen, wat als kader en ontwikkelrichting naar de toekomst wordt gehanteerd (Startnota OBHS mei2020, integraal deel van jaarlijkse terugkoppeling aan raden in juni 2020).
Kennisname dat vanuit de zelfevaluatie (tien thema's) op organisatieniveau gewerkt wordt met een implementatieplan waarmee de belangrijkste geïdentificeerde organisatierisico's verder worden aangepakt. Het kompas voor deze verbeter- dan wel versterkingstrajecten wijst prioritair naar monitoring, facilitair management en ICT.
Kennisname van de rapportering rond klachtenmanagement, waar aangegeven is hoe de organisatie is omgegaan met de verschillende ontvangen klachten en zo lering trekt om dit naar de toekomst toe beter te doen.